Klantenbijdrage

Vanaf 1 juli 2025

Klantenbijdrage

Vanaf 1 juli 2025

Bij DCO Beerse vzw betaal je een bijkomende klantenbijdrage vanaf 1 juli 2025 en dit naast de gebruikelijke dienstencheque.

Waarom vraagt DCO Beerse vzw een klantenbijdrage?

Inflatie en stijgende personeel – en overheadkosten zijn een grote uitdaging voor elk dienstverlenend bedrijf. De bijdrage die DCO Beerse vzw van de overheid ontvangt is en blijft beperkt. We, directie en Raad van Bestuur, hebben deze beslissing tot het vragen van een klantenbijdrage zo lang mogelijk uitgesteld. Echter zijn we genoodzaakt om vanaf 1 juli 2025 de klantenbijdrage te vragen.

DCO Beerse vzw wenst ook in de toekomst te blijven investeren in onze medewerkers en onze dienstverlening.

  • Investeren in onze medewerkers door het aanbieden van vorming en opleiding.
  • Investeren in onze medewerkers door jobcoaches die op de werkvloer ( bij de klant ) coaching en begeleiding komen geven.
  • Investeren in onze klanten door jobcoaches die op de werkvloer op vraag van de klant langskomen voor hun expertise en ervaring te delen ( organisatie werk, poetsproducten en materialen, veiligheid en welzijn,… ).
  • Het toekennen van een sterk loonpakket voor onze medewerkers.
  • Toenemende digitalisatie: De continue investering in ICT- toepassingen en digitalisatie gaat gepaard met extra kosten.

De klantenbijdrage zorgt ervoor dat DCO Beerse vzw op lange termijn kan blijven bestaan en dit als één van de grootste sociale werkgevers in de regio Beerse. De lokale verankering binnen Beerse als autonoom sociaal dienstenbedrijf ( vzw-structuur ) vinden we vanuit de directie en Raad van Bestuur zeer belangrijk.

Wat is de klantenbijdrage bij DCO Beerse vzw?

Als klant van DCO Beerse vzw betaal je naast dienstencheques een klantenbijdrage van 2,2 euro per gewerkt uur. Indien je via domiciliering betaalt geniet u een korting van 0,20 € en is de bijdrage 2 euro per gewerkt uur. Dat betekent dat je enkel betaalt voor daadwerkelijk gepresteerde uren er zal dus geen vast maandelijks bedrag worden gefactureerd.

Hoe wordt de klantenbijdrage gefactureerd?

Elk kwartaal ontvang je een factuur en overzicht met de geleverde prestaties van je huishoudhulp die betrekking hebben op het voorgaande kwartaal, inclusief de klantenbijdrage.

We werken niet met een geplafonneerd maximum bedrag per kwartaalafrekening , dit wil zeggen dat alle daadwerkelijke gepresteerde uren worden gefactureerd.  

Wat als ik een vraag heb over mijn factuur?

Als je vragen hebt over je factuur, staan we klaar om je te helpen!
Je kan altijd contact opnemen met het kantoor te Beerse en dit via facturatie@dcobeerse.be - 014 61 56 69.

Is een klantenbijdrage verschuldigd bij annulatie van de huishoudhulp? 

Indien de gebruiker de ingeplande huishoudelijke hulp annuleert dan is de gebruiker geen klantenbijdrage verschuldigd voor deze prestaties indien de afspraken worden nageleefd conform artikel 11 ‘Afwezigheid gebruiker‘ in de Algemene Voorwaarden | DCO Beerse.

Op zoek naar huishoudhulp?

Poetsen & huishoudelijke taken. We love it.

Vraag huishoudhulp aan

Medewerker of klant

Uw persoonlijk platform voor al je aanvragen en administratie

Meld je hier aan